Babba i Home sweet home garnet

Igår virkade jag klart Babba, det gick åt 4 nystan brunt home sweet home garn, vit svart och grönt garn hade jag kvar från när jag virkade Dadda och Bibbi. Jag använde virknål 7.
 
 
Jag tar inte emot beställningar på Babblare virkade i Home Sweet Home garnet.
#1 - - Nenne:

Hej!
Jag sitter här precis och har ett liknande projekt på gång. Att göra litet kramdjur till större variant med Home Sweet Home-garnet. Men jag blev fundersam över hur det blir när man stoppar figuren sen. Har du sytt "innerkudde" till dina? Går det bra att stoppa med fyllning utan att det kryper igenom?
Passar på att fråga när jag ser att du lyckats jättebra!!

Hoppas du har tid att svara! ha en bra dag! :-)

Svar: Jag har stoppat dem med vadd. Jag virkar ganska hårt. Tänk på att inte stoppa för hårt så behövs inget innertyg.
Rebecca

#2 - - Cathy:

Så fina! Planerar du att göra alla i stora? :) Tänker mest på när du rekommenderar garn färg :D

Svar: Tanken finns att virka samtliga i stor storlek.
Rebecca

#3 - - Nathalie:

Hejsan! Har du mönster på de stora babblarna??

Svar: Mönster är samma som det jag lagt ut på bloggen. Virkade i Home Sweet Home garnet från Svarta Fåret. Virknål 7.
Rebecca

#4 - - Marie Nordlöv:

Vad duktig du är!!!
Mönster till någon av de STORA babblarna säljer du de? Helst Bobbo men annars funkar vilken som helst av ”gubbarna”
Tack på förhand och tack för en rolig blogg att följa. / Marie Nordlöv

Svar: Tack! mönster till de stora är samma som till de andra men jag har använt ett tjockt garn. (Home sweet Home garn från svarta fåret) virknål 7. går åt ca 4 nystan/figur.
Rebecca Grimming