Nyckelring mönster

Bjuder på ett mönster på nyckelring med ugglor. Perfekt om du har restgarner hemma. Jag har använt Tilda garn och virknål 2,5. 
 
 
Kropp
Virka 2 lm 
Varv 1: Virka 7 fm i 2:a lm från nålen.
Varv 2: 2 lm i varje maska.
Varv 3: 1 fm, 2 fm I nästa,  upprepa varvet ut. 
Varv 4-14: 1 fm i varje maska.
Virka ihop ugglan genom att virka genom båda maskbågarna, när du kommer till mitten virka 15 lm, trä på en nyckelring, fyll kroppen med vadd (klipp av garnet, spara cirka 40 cm för att virka ihop resten av ugglan samt att du kan fästa garnet).
 
Vingar 
Virka 2 lm 
Varv 1: Virka 6 fm i 2:a lm från nålen.
Varv 2: 2 lm i varje maska, upprepa varvet ut.
Varv 3: 1 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut.
 
Näbb
Virka 2 lm
Varv 1: 1 fm i 2:a lm från nålen.
 
Ögon
Virka 2 lm med svart garn
Varv 1: Virka 6 fm i 2:a lm från nålen, byt till vitt garn.
Varv 2: 2 fm i varje maska.
 
Montering
Sy ihop delarna enligt bilden.
 
 
 
 
#1 - - Mikaela Virkar:

Tack för att du delar med dig av mönster! Ska prova att göra en eller två ikväll =)

Svar: Vad kul:)
Rebecca

#2 - - Annika:

Hej ☺ - har en liten fråga....ska vieka babblarna till mitt barnbarn....fattar nog lite trögt men jag började med Bibbi och så står det på varv 2 - 2 fm i var m upprepa 6ggr -då blir det ju liksom 12 fm sedan 24 osv och själva virket blir ju så knöligt så jag kommer liksom bara till varv 4....vad gör jag för fel???? Hälsningar annika

#3 - - Annette Nordanståhl :

Hej! Jag har virkat några av dina babblar och de sitter nu på min pimpade cykel i Lerum. Har på Facebook på min sida A-garnet.se hänvisat till din blogg för mönstret. Hoppas att det är okej för dig?! Mvh /Annette

Svar: var inne och tittade, fina;)
Rebecca

#4 - - Cassandra:

Hej jag tycker att de är söte men lite kompliserade ska för söka mer 😃

Svar: De är ganska pillrigt arbete.
Rebecca

#5 - - Evy :

Hej!

Vad kul att du delar med dig av mönster :)
Hade lite restgarner kvar efter en babyfilt jag snart är klar med och undrade vad jag skulle göra med dem.
Så stötte jag på ditt inlägg, så tack för tipset!
Testade mönster och var kul och enkelt och göra.
Blev lika söta som dina små ugglor :)

#6 - - Eva Jonsson:

Hej!
Jättefina små ugglor!
Enkla att virka, tillfälle att virka upp lite restgarner!
Tack! /Eva

Svar: Roligt att du gillar dem.
Rebecca

#7 - - Kicki :

Hej! Trevliga mönster du lägger ut. Men när jag ska virka nyckelringarna med ugglor, så undrar jag en sak. När man virkar kroppen så står det på varv 2: 2 lm i varje maska. Ska det inte vara 2 fm i varje maska?

Svar: Tack. jo det stämmer att det ska vara fm;)
Rebecca Grimming