Mera tårtor

Idag är det mors dag så jag passade på att baka en tårta till det. Den här tårtan innehåller glasscreme, jordgubbar och dumlefluff. Tårtan är spacklad med grädde och täckt med vit sockerpasta. Blommorna och bokstäverna är sockerpasta, bladen är av marsipan. Dekorerade även med en marsipanrulle runt tårtan, suveränt om man vill täcka eventuella skavanker som kan bli när man skär runt. Att det är gott med lite extra marsipan är ju bara ett plus:)
 
 
Jag har även fått min första tårtbeställning. Jag fick ganska fria händer. Det som jag hade att jobba med var att det skulle vara golftema på tårtan. Golftårtan har samma innehåll som mammatårtan. Till sandbunkern har jag använt krossat Digestivekex.
 
#1 - - Linda Lundin:

Vad duktig du är, jättefina tårtor

#2 - - Linda:

Så fina.
Såg att Camilla hade lagt ut en jätte fin tårta idag på FB. Har hon också en jätte stort intresse av sånt eller har du varit i farten? ;-) har suttit hemma & letat efter insperation till Arvids 1 årstorta :-)

Svar: Hon var här och gjorde tillsammans med mig;-)
Rebecca Grimming

#3 - - Selma:

Superfina tårtor Rebecca!! Å det låter inte helt fel med dumlefluff!!!