Home Sweet Home

Innan jul visade jag en bild på Dadda i Home Sweet Home garnet. Nu har det kommit ut en ny färg från svarta fåret så nu har även Bibbi kommit till. Jag har använt samma mönster som tidigare, du hittar dem här. För att ni ska få en uppfattning av storleken på dem i detta garnet fick yngste sonen vara modell framför kameran.
 
 
#1 - - Nathalie Isaksson:

Min systerson fullkomligt älskar babblarna, han är 16 mån. Själv börjar jag bli aningen trött på youtube-klippet haha. Han kan lyssna på det om och om igen.

#2 - - suss:

Jisses va stora o coola! Vad har du stoppat dessa stora med? Vadd i de oxå? Mvh suss

Svar: Japp dessa är också stoppade med vadd.
Rebecca

#3 - - Eva:

Hej Rebecca
Jag vill gärna köpa ditt mönster på ugglorna/barnvagnsmobil.
Hur gör jag då?
Mvh Eva

Svar: Jag har mejlat dig.
Rebecca

#4 - - hanna:

Fräna! Hur mycket garn ungefär gick det åt? Skulle vilja göra en stor dadda :) bra mönster! Gjort dom små redan åt min lille pojk & det uppskattades verkligen!

Svar: Jag tror att det gick åt ca 4 nystan grön och 2 nystan vit och 1 nystan svart (blev dock en del kvar)
Rebecca

#5 - - Sofia:

Så otroligt fina, kommer du sälja babblare i denna storlek? Hälsningar Sofia

Svar: Jag har mejlat dig. Beslut om försäljning kommer efter påsk.
Rebecca

#6 - - Cathrine:

Oh varför kan jag inte virka :( Mina barn älskar babblarna och jag skulle så gärna vilja virka dessa till dem! Vilken är lättast att börja med? Tänkte isåfall börja försöka med dem små.

Svar: Jag tror att Bibbi är lättast att börja med.
Rebecca

#7 - - Lena Karlsson:

Är det färgerna 33 (gul) och 83 (grön) som du använt i home sweet home garnet?

Svar: Det stämmer.
Rebecca

#8 - - Anneli:

Hej
Hur mycket nystan av gult gick det åt för Bibbi? Tacksam för svar
Hälsningar
Anneli

Svar: Jag tror att jag använde 4 nystan, virknål 7.
Rebecca

#9 - - Anneli:

Hej
Jag undrar över Bibbis mönster, har kommit av mig på varv 16 ( nybörjare) ska jag bara virka 5 fm, 2 fm i nästa maska, ska jag sen gå vidare till varv 17 direkt då? Jag ska inte upprepa 6 ggr som jag har gjort tidigare
Tacksam för svar
Hälsningar

Svar: hoppsan, det har visst blivit ett fel i mönstret. Du ska upprepa det varvet 6 gånger också. Sedan börjar du på varv 17.
Rebecca

#10 - - Cathy:

Har börjat göra stora Bibbi och har nu fastnat vid ögonen. Hur har du gjort när du sydde fast dem? Jag får inte till det :(

Svar: Jag har mejlat dig
Rebecca