Babblarna barnvagnsmobil, Dadda

 

Dadda (virkas i grönt och vitt garn)

Virka 2 lm med grönt garn

Varv 1: 4 fm i 2:a lm från nålen (4)

Varv 2: 2 fm i varje maska (8)

Varv 3: 1 fm i varje maska (8)

Varv 4: 1 fm, 2 fm i nästa maska, upprepa varvet ut (12)

Varv 5: 1 fm i varje maska (12)

Varv 6: 2 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut (16)

Varv 7: 3 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut (20)

Varv 8-9: 1 fm i varje maska (20)

Varv 10: 4 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut (24)

Varv 11-15: 1 fm i varje maska (24)

Varv 16: 5 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut. Byt till vitt garn.

Varv 17: virka 1 fm i varje maska i främre maskbågen (28)

Varv 18-20: 1 fm i varje maska (28).

Varv 21: 5 fm, 2 fm tillsammans, upprepa varvet ut

Varv 22: 4 fm, 2fm tillsammans, upprepa varvet ut.

Varv 23: 3 fm, 2 fm tillsammans, upprepa varvet ut.

Varv 24: 2 fm, 2 fm tillsammans, upprepa varvet ut.

Fyll kroppen med vadd.

Varv 25: 2 fm tillsammans, upprepa varvet ut

 

”Hår” (virka 2 stycken)

Virka 2 lm med grönt garn.

Varv 1: 5 fm i 2:a lm från nålen

Varv 2-3: 1 fm i varje maska

 

Stort öga

Virka 2 lm med svart garn

Varv 1: 4 fm i 2:a lm från nålen, byt till vitt garn

Varv 2: 2 fm i varje maska

Varv 3: 1fm, 1fm, 2fm, 2fm, 1fm, 1fm, 2 fm, 2 fm

Varv 4 : 1 sm i första maskan.

Klipp av garnet, spara en bit att sy fast ögat med.

Litet öga

Virka 2 lm med svart garn

Varv 1: 4 fm i 2:a lm från nålen (4), byt färg till vit.

Varv 2: 2 fm i varje maska (8)

Klipp av garnet, spara en bit att sy fast ögat med.

 

Ben och armar

Se Bibbi

 

Montering

Brodera en mun, sy fast ben, armar, ögon och hår enligt bild.

 

Text, mönster och foto: Rebecca Grimming.

 
Det är inte tillåtet att sälja Babblare som du virkat från mina mönster. Mönstren får inte heller kopieras, spridas eller säljas. Vill du dela med dig av mönstret, länka då till min blogg och/eller babblarnas sida.
 
Jag tar tacksamt emot bilder på virkade Babblare. Har du en blogg? Lämna gärna en kommentar här så att jag kan kika in hos dig.
Hittar du något som inte stämmer i mönstret vore jag tacksam om du vill melja: [email protected] alternativt lämna en kommentar så att jag kan ändra.
#1 - - Evelina Östlund:

Kul Pyssel! Alltid roligare att kunna göra saker själv.

#2 - - sandra:

Hej! Älskar att jag hittat till din blogg och håller i detta nu på att virka babblarna, kommit till diddi och dadda men undrar om du har bibbi som barnvagnsmobils mönster? Tack på förhand! /Sandra

#3 - - Susanne:

Hej, vilka fina babblar och bra mönster...
men det saknas 3 babblar till barnvagnsmobilen ?
eller har jag missat något....
Jag vill ju så gärna testa att virka dessa till mitt barnbarn.....
Hälsn Susanne

Svar: Klicka på äldre inlägg när du kommer längst ner så hittar du;)
Rebecca

#4 - - Emma :

Hej. Jag har en fråga till dig. Jag har tittat och tittat, men jag kan dessvärre inte hitta mönstret till "Bobbo" till barnvagnsmobilen.

Vart kan jag hitta det?

Tack på förhand
Emma

Svar: Bläddra vidare på äldre inlägg så hittar du det
Rebecca

#5 - - Gun-Britt Carlsson:

Babblarna är underbara. Jag har virkat Babblarna till min dotter som är "dagmamma". Barnen älskar dom. Nu ska 2 av min barnbarn få barn och då tänkte jag virka barvagnsmodellen av babblarna.jag hittar inte Bobbo och Babba. Dom övriga har jag hittat mönstren på. Är jag dålig på att leta? Med vänlig Hälsning Gun-Britt